maandag 14 augustus 2017

Antwerpen: in de zoo - zeehondjes

Antwerpen: in de zoo - zeehondjes

Als er nu 1 dier is waar ik heerlijk zen en goed gezind van word in de zoo, dan is het de zeehond. 


Antwerpen: in de zoo - zeehondjes

Ik ga graag naar ze kijken: naar hoe ze zeer ontspannen in hun zwembad heen en weer zwemmen en telkens met een verrassend elegante rol weer de andere kant op gaan.

Antwerpen: in de zoo - zeehondjes

Af en toe gaan ze eventjes aan de kant liggen en soms betrap ik er eentje op een wel heel erg ontspannen houding. 

Antwerpen: in de zoo - zeehondjes

Ik zou er zo bij willen gaan liggen, ware het niet dat ik wel een waterrat ben als het over mijn bad ga maar toch wat minder op mijn gemak ben in wat diepere en grotere wateroppervlakten.

Antwerpen: in de zoo - zeehondjes

Onlangs zag ik er ineens eentje wat verder aan de kant liggen en dat was duidelijk nog een jonkske. Hij lag een hele tijd te kijken naar wat de anderen deden in het water en leek zichtbaar te overwegen of hij nu al dan niet mee het water zou ingaan. 

Antwerpen: in de zoo - zeehondjes

Maar toen hakte hij de knoop door en hobbelde naar binnen. Toch geen zin om nat te worden blijkbaar....

Antwerpen: in de zoo - zeehondjes


Als ze in het water zijn, zijn ze bijzonder moeilijk te fotograferen. Ik heb al honderden foto's weer verwijderd omdat ze echt niet om aan te zien waren.

Antwerpen: in de zoo - zeehondjes

Maar deze plaatjes vind ik - al zijn ze niet altijd even scherp - toch wel min of meer geslaagd....


Antwerpen: in de zoo - zeehondjes

2 opmerkingen:

  1. Oh my goodness, these photos are stunning tidbits of nature. Love them very much.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love Seals and these are gorgeous pictures

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com